KL

21 december 2016 - Perth, Australië

Yes, weer een reisverslag af. Ik ben de schade aan het inhalen.

In KL ben ik dus maar heel kort geweest. Ik had hier een tussenstop voor 2 nachtjes. We (Annelies en ik) kwamen de eerste dag pas om 23.00 uur aan. We zijn hier dus ook maar echt 1 volle dag geweest. De taxirit naar ons hotel was super. Wat een stad, fantastisch. Het is er groot, mooi en luxe. Je bent op dat moment echt even vergeten dat je in Azië bent. Op het verkeer na dan.. pffff.... de ene file na de andere file.

Ons verblijf in KL was dan wel kort maar ook zeker krachtig. We hebben onze tijd op en top benut en het maximale eruit gehaald. Toen Annelies en ik onze spullen hadden gedropt in het hotel zijn we eigenlijk ook weer gelijk gegaan. De vriendinnen van Annelies waren er namelijk al en die hadden ons de locatie van het restaurantje gestuurd. Het restaurant lag in een drukke en gezellige straat. Een straat met heel veel restaurantjes en kroegjes. Eindelijk, wat was ik daaraan toe. Misschien dat het een beetje raar klinkt omdat ik al de nodige feestjes heb gehad en de nodige nachtjes heb doorgetrokken, maar dat was anders. Dat waren onverwachtse feestjes of feestjes die je echt zelf moest creëren. Op heel veel plekken in Sri Lanka en Myanmar was het gewoon uitgestorven na 21.00 uur. Dus van de drukte kon ik wel weer even genieten. En we hebben genoten, uiteraard tot in de late uurtjes.

Na wat gegeten en gedronken te hebben waren we klaar voor een stapavondje. We liepen voorbij een kroegje waar niemand binnen was en dat terwijl er goede muziek werd gedraaid. Het personeel wilde ons dan ook graag binnen hebben dus ze boden gelijk al een gratis drankje aan. Oké, dan gaan we wel even naar binnen. We stonden in het begin met ze vieren op de dansvloer maar we hadden echt schik voor 10. Al snel kwamen er meer mensen binnen en het werd echt super gezellig.

Op een gegeven moment kwam er een groep meiden binnen uit... ja waar kwamen ze ook alweer vandaan..?? Pfff, ik heb al zoveel mensen ontmoet, ik kan het allemaal niet meer onthouden.! Ze kwamen in ieder geval uit een land waar de vrouw gesluierd is. Omdat ze nu in KL waren droegen ze gewone kleding. En wat gingen deze meiden los, fantastisch. Niet qua drank maar qua dansen. Op een gegeven moment hadden we hun manier van dansen door. Als ze begonnen te klappen dan creëerde je al klappend een rondje waarna iedereen, om de beurt, in het midden moest gaan staan en een dansmove moest laten zien. En we zijn de beroerdste niet dus we deden natuurlijk gezellig mee. We hebben de hele avond staan klappen en echt enorm veel lol gehad. Wat een super leuke en gezellige meiden en wat leuk dat je zo met verschillende culturen echt een top avond kan hebben.

Haha, het klappen dat is wel blijven hangen bij ons. De volgende dag liepen we met ze vieren door de winkelstraat en dan begonnen we weer met het klappen, gevolgd door een kleine dansmove natuurlijk. Wat kan ons het schelen. We zijn toeristen en we worden toch al aangekeken.

Op onze tweede dag in KL zijn we eerst opgestaan om te ontbijten waarna we nog even snel een uurtje hebben geslapen. We hadden namelijk pas 2 uurtjes geslapen. Gelukkig hadden we ons wondermiddel ORS ingenomen na het stappen dus van een kater was gelukkig geen sprake. Na een uurtje te hebben geslapen zijn we naar de Menara KL Tower gegaan voor een high tea. Wauw, echt de beste high tea ooit. Letterlijk en figuurlijk dan.
Wat een locatie en wat een uitzicht. En het mooie is dat de Menara toren draait waardoor je continu een ander uitzicht heb. En de high tea zelf was ook echt top. Dit was een lopend buffet met de meest lekkere hapjes. Van salades tot sandwiches, springrolls, brownies, soepjes, er was zoveel keus. We hebben ons dan ook enorm misdragen en veels te veel gegeten. Na de high tea waren we allemaal 4 maanden zwanger.

Vervolgens zijn we doorgelopen naar de Twin Towers waar we natuurlijk even een selfie moesten maken. Het is super gaaf om de Twin Towers in het echt te zien. We hebben ze bij daglicht en in de avond gezien. En vooral in de avond zijn ze echt prachtig. In de directe omgeving was ook een H&M te vinden en natuurlijk moesten we hier even naar binnen. We hadden wel afgesproken dat we maar 15 minuten naar binnen zouden gaan. Ons verblijf in KL was namelijk al kort dus we vonden het zonde om dan onze tijd te spenderen in de H&M.
Maar goed in 15 minuten kun je ook aardig wat kopen. Maar ook hier heb ik alleen maar praktische dingen gekocht en dingen die ik echt nodig had. Zoals een golfproof bikini bijvoorbeeld. Zeg nou zelf, praktisch of niet?!.. dat dacht ik...
Ja, ik moet zeggen dat ik erg praktisch ingesteld ben op het moment ;)

Vervolgens zijn we doorgelopen naar de Sky Bar van het Traders Hotel. Alleen wat was het een wandeling om hier te komen. Alle straten liepen dood en we zijn echt mega omgelopen. Ik wil niet weten hoeveel kilometer we hebben gelopen. Ik voelde me voetjes dan ook aardig en mijn enkel was weer aardig dik. Maar de wandeling was het zeker waard. Want wat een fantastische locatie was dit. Een super moderne bar met een zwembad in het midden, super mooi ingericht, goede muziek, lekkere wijn en uitzicht op de Twin Towers. Wauw, ik heb echt mijn ogen uitgekeken en natuurlijk ook even wat jaloers makende filmpjes via de app verstuurd. Nog sorry daarvoor :P
Ja, ik heb zelden zo'n mooie Sky bar gezien.

Ja, Kuala Lumpur was kort maar krachtig. Maar tijdens mijn volgende reis ga ik hier zeker weer naartoe en wil ik de rest van het land ook zien. Vanuit Kuala Lumpur hebben we met ze vieren het vliegtuig naar Cambodja gepakt waarna ik mijn eigen weg ben gegaan. Ondanks Annelies en ik echt een top tijd hebben gehad samen keek ik er ook echt naar uit om alleen verder te gaan. Ja, weer een nieuw avontuur want ik had nog nooit eerder alleen gereisd. Een nieuw avontuur waar ik super veel zin in had. Je hoeft namelijk met niemand rekening te houden en je bent over al zelf verantwoordelijk voor. Iets wat ik graag wilde gaan ervaren.

Ik heb me wel voorgenomen om iets meer rust te gaan pakken. In de afgelopen 5 weken heb ik misschien 7 nachten, 8 uur per nacht geslapen. Ik moet zeggen dat ik het allemaal prima trek maar af en toe je lichaam wat rust gunnen is ook belangrijk. De korte nachtjes hebben onder andere te maken met het reizen. Maar daarnaast wil ik ook niets missen en ben ik altijd wel in voor een feestje.

1. Monique:
    21 december 2016
    Jammer dat je zo kort in Kuala lumpur was maar je hebt in ieder geval wel wat van de hoogtepunten gezien, op naar het volgende reisverhaal vam Cambodja
    Geweldig om te lezen hoe je aan het genieten bent van de reis
    Maar ik tel de weken/dagen af dat je weer thuis komt
  2. Kim:
    11 januari 2017
    Binnenkort vliegen wij ook op KL, die hightea klinkt dikke prima! Verder ook weer leuk om je (feest)verhalen te lezen!! Veel plezier nog!