Finally

1 oktober 2016 - Huissen, Nederland

Eindelijk is het zover.! Wat heb ik lang naar deze dag uitgekeken.!
Al een paar jaar riep ik: 'voor mijn 30ste wil ik een aantal maanden weg'.
Ik was alleen nog zoekende op welke leeftijd ik dit precies wilde gaan doen.! Wat was nu het juiste moment om te gaan.???
Ik had namelijk een relatie, een huis, een vaste baan en een hond.

2 jaar geleden veranderde mijn situatie en kwam gelijk mijn droom om te gaan reizen weer naar boven. In mei 2015 besloot ik dan ook om te stoppen met dromen en het daadwerkelijk te gaan doen.

1,5 jaar lang ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor deze trip.! Ik heb dagen achter de laptop gezeten, tientallen sites bezocht, reisverhalen en boeken gelezen, diverse notitieboekjes versleten, geld gespaard, enorm veel gewerkt, mijn duikpadi gehaald en een cursus fotografie gevolgd om van mijn avonturen blijvende herinneringen te kunnen maken.

Ik ben nu dan ook echt klaar om te gaan. Want het is Judith time nu.! Ik ga de dingen doen die ik wil doen en de dingen doen waar ik nog gelukkiger van word.
Ik ga meer van de wereld zien, nieuwe mensen ontmoeten, nieuw ervaringen opdoen, mijn grenzen verleggen en het mooiste van alles mezelf nog beter leren kennen.

Al deze ervaringen deel ik op dit reisblog door middel van reisverhalen, foto's en filmpjes. Mijn doel is om dit blog zo persoonlijk mogelijk te maken omdat dat het gene is wat bij mij als persoon past. Stilstaan bij het leven, kritisch naar jezelf durven te kijken en bewust stil te staan bij het feit dat je dit soort dingen mag en belangrijker nog 'kan' ondernemen. Wees dankbaar, en dat ben ik.

'Be thankful for what you are now, and keep fighting for what you want to be tomorrow'

1. Monique van Leeuwen:
    1 oktober 2016
    Hey Judith, een hele goede reis gewenst veel plezier en geniet ervan. Maar dat gaat lukken als ik het zo nu al lees.
  2. Ringo Razing:
    1 oktober 2016
    Judith wens je veel goede reizen. Knap dat je dit kunt. Zo te lezen ook goed voorbereid. Veel plezier. Geniet ervan. Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.
  3. Willemiek Pfaff:
    1 oktober 2016
    Heel veel plezier. Ik kijk nu al uit naar je eerste verslag.
  4. Erwin:
    1 oktober 2016
    Hey Juud, heel veel plezier ! Pas goed op jezelf, maar vooral..... GENIET ! Ik ben benieuwd
  5. John:
    1 oktober 2016
    Heel veel plezier. Ik hoop dat de reis brengt wat je er van verwacht. Stiekem ben ik jaloers op je. Goede reis.
  6. Chris Janssen-Weijs:
    Lieve Judith,
    Ook ik wens je heel veel plezier met dit avontuur, een veilige reis en mooie ontmoetingen. Dit pakt niemand je meer af. The world is yours!
    Go Judith, go Judith!!!
  7. Barbara:
    1 oktober 2016
    Judith fijn dat je je droom eindelijk kan verwezenlijken! Je gaat een mooi avontuur tegemoet! Ik wens jou heel veel plezier en pas goed op jezelf!
  8. Lucy:
    1 oktober 2016
    Hee Juud, heel veel plezier. Maak veel mooie herinneringen. We zien elkaar begin januari "down under".
  9. Anja:
    Ey Meis,
    Het is eindelijk zover!! Heel veel plezier en geniet ervan.. Goede reis! Tot volgend jaar!
    Xxx
  10. Simone van Rumund:
    1 oktober 2016
    Ik heb met veel plezier samen met jou de fotografiecursus gevolgd en ik vind het echt super voor je dat je nu eindelijk je droom gaat waar maken! Top dat je voor jezelf kiest! Ik weet zeker dat je Azië fantastisch gaat vinden! Ik ga je verhalen zeker volgen! Ik wens je een veilige vlucht en dan natuurlijk heel veel genieten in Azië en Aussie! Is Sri Lanka je eerste stop? :)
  11. Alex Damminga:
    Geniet ervan meisje " maximaal " . Ben reuze benieuwd naar je verhalen
  12. Niki:
    1 oktober 2016
    Mooi geschreven Judith! Super gaaf dat je je dromen achterna kan gaan en deze fantastische ervaringen op mag gaan doen. Het leven is te kort om dat niet te doen! Geniet! X Niki
  13. Che:
    1 oktober 2016
    Poes..... Wees voorzichtig en kom heel terug. Heel veel plezier met alle nieuwe uitdagingen en vooral..... GENIETEN!!!!!
  14. Im:
    Hee Judith,

Eindelijk is het dan zover. Geniet van die prachtige reis die je gaat maken en neem een rugzak vol mooie herinneringen mee terug.
    X
  15. Buuf:
    1 oktober 2016
    Enjoy your Judith time. I will follow you this trip . Make the most of it buuf.
    Goede reis, geniet en maak super mooie herinneringen.
    Dikke Buuf Ivon
  16. Syl:
    2 oktober 2016
    Hey meis, eindelijk is het zover!!! Doe de dingen die je ooit al wilde doen! Veel plezier en geniet. Liefs Syl.
  17. Annette:
    3 oktober 2016
    Een echte powervrouw in hart en nieren. Geen woorden maar daden. You go girl!!!
  18. Mike:
    Hey schat

Ik wens je echt een super reis toe , geniet ervan maar doe ook voorzichtig. Volgend jaar zijn er weer feestjes en daar kunnen we niet zonder jou naartoe Zorg dat je veel herinneringen op de foto krijg of op je gopro Hou me op de hoogte van je geweldige reis
  19. Ramon:
    3 oktober 2016
    Ha Judith, eindelijk is het zover...Heel veel plezier en ga ervan genieten! Safe trip en tot volgend jaar....
  20. Benjamin:
    4 oktober 2016
    Onwijs veel plezier toegewenst! Geniet er voor de volle 100% van en kom veilig terug!
  21. Kim:
    7 oktober 2016
    Hey Judith! Veilig overgekomen in Sri Lanka? Denk het wel want ik zie dat je inmiddels al in de 3e plaats bent daar? Hoe is het tot nu toe? Tijd voor een updateje van je log!! Nog heeeeeel veel plezier!